O časopise

Magister: Reflexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu je odborný recenzovaný časopis vydávaný od roku 2013 Katedrou primární pedagogiky Pedagogické fakulty  Univerzity Palackého v Olomouci. Časopis vychází 2× ročně (červen/prosinec).

Zaměřujeme se na prezentaci výsledků současného výzkumu v České republice i v zahraničí s orientací na primární a preprimární vzdělávání. Filozofií časopisu je pravidelně shromažďovat informace a konstruovat výsledky empirického zkoumání, jejichž výstupem by měla být návazná poznatkové linie. 

Časopis poskytuje platformu pro publikování původních prací v okruhu témat výchovy, vzdělávání a kultivace jedince v nejširším slova smyslu. V kontextu podmíněnosti řady intervenujících proměnných v primární a preprimární edukaci evokují badatele k poznávání a rozkrývání pedagogické reality. Naším záměrem je vytvářet podmínky pro badatele či badatelské týmy, ale i začínající výzkumníky a dát prostor pro odbornou diskusi, informovat odbornou a vědeckou veřejnost o realizovaných výzkumech, o stavu jejich řešení v souvislosti s obsahovými i metodologickými závěry v kontextu teorií pedagogického či psychologického myšlení, hraničních disciplín, ale i praxe. Tím je podporován prostor pro aplikaci i jiných poznatků, čímž směřujeme k rozvoji vědy v dané oblasti.