Tvořivost a její reálný odraz v představách studentů primární pedagogiky na PdF UP v Olomouci
DOI:
https://doi.org/10.5507/magister.2013.27Abstrakt
Tento příspěvek se zabývá tvořivostí z hlediska terminologického vymezení v pedagogické literatuře. Specifikuje typické znaky tvořivého žáka, objasňuje názory odborníků na školní prostředí, které podněcuje rozvoj tvořivosti a porovnává je s reálnými názory a představami studentů primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.
Reference
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. 655 s. ISBN 978-80-7367-273-7.
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 1997. 383 s. ISBN 80-7178-063-4.
HELUS, Z. Osobnost a vzdělávací úspěšnost žáka. In Učitel a žák v současné škole. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4752-5.
HELUS, Z. Pojetí žáka a perspektivy osobnosti. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982. 196 s. ISBN nemá.
HLAVSA, J. a kol. Psychologické problémy výchovy k tvořivosti. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981. 238 s. ISBN neuvedeno.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: Základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualizované vyd. Praha: Portál, 2008. 408 s. ISBN 978-80-7367-485-4.
LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Tvořivé vyučování. Praha: Grada Publishing, 2003. 208 s. ISBN 80-247-0374-2.
MAŇÁK, J. Stručný nástin metodiky tvořivé práce ve škole. Brno: Paido, 2001. s. 46. ISBN 80-7315-002-6.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Nové, rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Portál, 2009. 357 s. ISBN 978-80-7367 647-6.
ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita, pedagogická fakulta, 1998. 176 s. ISBN 80-210-1937-9.
ZELINA, M., ZELINOVÁ, M. Rozvoj tvorivosti detí a mládeže. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1990. 130 s. ISBN 80-08-00442-8.
Stažení
Publikováno
Číslo
Sekce
Licence

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0.