Faráři učí interpretovat text: exegeze a didaktika literatury

Autoři

  • Ondřej Vojtíšek Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Autor

Klíčová slova:

biblická didaktika, exegeze, didaktika literatury v souvislostech, interpretace textu, Bible, biblical didactics, exegesis, didactics of literature in context, interpretation of the text, The Bible

Abstrakt

The article examines the publication Divine Stories or Biblical Bizarro, focusing on a) its conceptualization as a textbook and also b) its method of interpreting literary (namely biblical) texts. Furthermore, this analysis serves as a basis for outlining a reflection on the benefits of this (primarily theological) publication for secondary school literature teaching and – more broadly – on the possibilities of enriching literary didactics through biblical didactics.

Reference

BALDERMANN, I. Úvod do biblické didaktiky. Přel. L. Beneš, P. Gallus, O. Kolář, O. Macek a T. Landová – Vejnarová. Jihlava: Mlýn, 2004.

BÍLEK, P. A. Literatura a náboženství. In Host do školy, 3, 2008, č. 4, s. 33–34.

BRUEGGEMANN, W. Bible a postmoderní představivost: písmo jako scénář života. Přel. P. Sláma. Praha: Vyšehrad, 2016.

ECO, U. Dva modely interpretace. In Meze interpretace. Přel. L. Nagy. Praha, Karolinum, 2009, s. 14–29.

HELEBRANT, J; MÜLLER, K. Boží příběhy aneb Biblické bizáry. Brno: CPress, 2023.

KOMBEREC, F. Co už tu zbývá z Karla Čapka: nad autorovým dílem v kontextu středoškolského vzdělávání. Praha: Cherm, 2018.

POKORNÝ, P. Hermeneutika jako teorie porozumění: od základních otázek jazyka k výkladu bible. Praha: Vyšehrad, 2005.

Stažení

Publikováno

2025-07-09

Číslo

Sekce

Studie a články