VLČKOVÁ, Kateřina et al. From the lecture hall behind the department: power relations in the teaching of student teachers
DOI:
https://doi.org/10.5507/magister.2016.65Keywords:
Relationships in teaching, Power relations, Teacher studentsAbstract
Arnett, J. J. Emerging adulthood: The winding road from the late teens through the twenties. New York: Oxford University Press, 2004.
Bendl, S. Jak předcházet nekázni aneb kázeňské prostředky. Praha: ISV, 2004.
Foucault, M. Dohlížet a trestat: kniha o zrodu vězení. Praha: Dauphin, 2000.
Richmond, V. P. & McCroskey, J. Power in the classroom: Seminal studies, 1992. IN: Power in the classroom: Communication, control and concern. New York: Routledge.
Vlčková, K., Lojdová, K., Lukas, J., Mareš, J., Šalamounová, Z., Kohoutek, T., Bradová, J., Ježek, S. Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. Brno: Masarykova univerzita, 2015.
References
Arnett, J. J. Emerging adulthood: The winding road from the late teens through the twenties. New York: Oxford University Press, 2004.
Bendl, S. Jak předcházet nekázni aneb kázeňské prostředky. Praha: ISV, 2004.
Foucault, M. Dohlížet a trestat: kniha o zrodu vězení. Praha: Dauphin, 2000.
Richmond, V. P. & McCroskey, J. Power in the classroom: Seminal studies, 1992. IN: Power in the classroom: Communication, control and concern. New York: Routledge.
Vlčková, K., Lojdová, K., Lukas, J., Mareš, J., Šalamounová, Z., Kohoutek, T., Bradová, J., Ježek, S. Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. Brno: Masarykova univerzita, 2015.
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.