Inovativní ambivalence v práci učitele (budoucího učitele)

Autoři

  • Ludmila Nowacka State University of Applied Sciences in Raciborz Autor

DOI:

https://doi.org/10.5507/magister.2024.167

Klíčová slova:

student, pedagogika, inovace

Abstrakt

Státní vysoká škola aplikovaných věd v Raciborzi je vysokoškolská instituce s bohatou historií a tradicí, kde na Institutu pedagogických studií je jedním ze studijních oborů pedagogika se specializací na předškolní a ranou školní pedagogiku. Stojí za to vědět, jak se studenti, potažmo učitelé, vnímají a jaký je jejich postoj k pedagogickým inovacím: programovým inovacím, organizačním inovacím, technologickým inovacím, technologickým inova­cím. U otevřených a uzavřených otázek samozřejmě dobrovolně (101 osob). Dotazovaní studenti uvedli, že většina z nich žije na venkově a pochází z přirozených rodin. Mají sourozence a nejčastěji se jedná o jednogene­rační rodiny. Respondenti se domnívají, že jejich materiální postavení je dobré. Pokud pracují, je to proto, aby měli vlastní finanční prostředky a zís­kali zkušenosti na trhu práce. Na zapojení do činnosti spolků mají málo času, i když by to mohla být další zkušenost. Na univerzitě se cítí dobře, s vyučujícími vycházejí dobře, ale se samotnými vyučujícími je vztah trochu slabší, což je dáno tím, že ne vždy mají společné hodiny. Ve skupinách se cítí dobře a vztahy jsou přátelské a partnerské. Studenti jsou schopni poukázat na své silné i slabé stránky. Volný čas bohužel z velké části tráví surfováním po internetu, i když se také rádi setkávají s přáteli a věnují se sportu a turistice. Celkově mají dotazovaní studenti optimistický pohled na sebe a svou budoucnost. Mají základní znalosti pedagogických inovací a deklarativně je plánují využít ve své budoucí kariéře, a to jak ve škole, tak v mateřské škole.

Reference

Beck U. (2012). The Global Risk Society, in search of global security. Scholat Publishing House, Warsaw.

Sieradzki P.(2011). Gerhard Schulze's theory of the society of sensations, wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.

Publikováno

04.03.2025

Číslo

Sekce

Články

Jak citovat

Inovativní ambivalence v práci učitele (budoucího učitele). (2025). Magister, 12(1), 51-60. https://doi.org/10.5507/magister.2024.167

Podobné články

1-10 z 38

Můžete také začít rozšířené hledání podobnosti pro tento článek.