Inovativní ambivalence v práci učitele (budoucího učitele)
DOI:
https://doi.org/10.5507/magister.2024.167Klíčová slova:
student, pedagogika, inovaceAbstrakt
Státní vysoká škola aplikovaných věd v Raciborzi je vysokoškolská instituce s bohatou historií a tradicí, kde na Institutu pedagogických studií je jedním ze studijních oborů pedagogika se specializací na předškolní a ranou školní pedagogiku. Stojí za to vědět, jak se studenti, potažmo učitelé, vnímají a jaký je jejich postoj k pedagogickým inovacím: programovým inovacím, organizačním inovacím, technologickým inovacím, technologickým inovacím. U otevřených a uzavřených otázek samozřejmě dobrovolně (101 osob). Dotazovaní studenti uvedli, že většina z nich žije na venkově a pochází z přirozených rodin. Mají sourozence a nejčastěji se jedná o jednogenerační rodiny. Respondenti se domnívají, že jejich materiální postavení je dobré. Pokud pracují, je to proto, aby měli vlastní finanční prostředky a získali zkušenosti na trhu práce. Na zapojení do činnosti spolků mají málo času, i když by to mohla být další zkušenost. Na univerzitě se cítí dobře, s vyučujícími vycházejí dobře, ale se samotnými vyučujícími je vztah trochu slabší, což je dáno tím, že ne vždy mají společné hodiny. Ve skupinách se cítí dobře a vztahy jsou přátelské a partnerské. Studenti jsou schopni poukázat na své silné i slabé stránky. Volný čas bohužel z velké části tráví surfováním po internetu, i když se také rádi setkávají s přáteli a věnují se sportu a turistice. Celkově mají dotazovaní studenti optimistický pohled na sebe a svou budoucnost. Mají základní znalosti pedagogických inovací a deklarativně je plánují využít ve své budoucí kariéře, a to jak ve škole, tak v mateřské škole.
Reference
Beck U. (2012). The Global Risk Society, in search of global security. Scholat Publishing House, Warsaw.
Sieradzki P.(2011). Gerhard Schulze's theory of the society of sensations, wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
Stažení
Publikováno
Číslo
Sekce
Licence

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0.