Přístup předškolních pedagogů a studentů oboru učitelství pro mateřské školy k dramatické výchově
DOI:
https://doi.org/10.5507/magister.2014.44Klíčová slova:
Dramatická výchova, Učitelka v mateřské škole, Výchovný proces, Předškolní dítě, StudentAbstrakt
Autorka vnímá dramatickou výchovu jako všestrannou metodiku pro rozvoj dětí v předškolním věku. Její využití v každodenní rutině mateřské školy velmi závisí na přístupu učitelů a studentů mateřských škol k této oblasti. V tomto příspěvku autorka prezentuje dosavadní výstupy z pilotáže zaměřené na teoretickou připravenost studentů na aplikaci dramatu ve výchově v terénní práci. Dále autorka zkoumá informovanost učitelů mateřských škol o této problematice. Postupně autorka nastiňuje další výzkumné aktivity a představuje plánované výzkumné metody a hypotézy.
Reference
Karaffa, J. Analýza výzkumných aktivit studentů zaměřených na využití metod dramatické výchovy ve školní praxi. In Z. Sikorová, M. Malčík &K.
Pavlica (Eds.). Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu. (pp. 90–97). Ostrava: PedF OU v Ostravě, 2010.
Koťátková, S. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha: Karolinum, 1998.
Koťátková, S. Dramatická výchova – její přínos k rozvoji studentů učitelství. Pedagogická orientace,(1), 34–48. 2003.
Machková, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: NIPOS. 2007.
Mareš, J., Slavík, J., Svatoš, T., & Švec, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1996.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: VÚP, 2004.
Svozilová, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2005.
Šmelová, E. Mateřská škola, Teorie a praxe I. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého v Olomouci, 2004.
Valenta, J. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Praha: ISV, 1994.
Way, B. Rozvoj osobnosti dramatickou výchovou. Přeložila Eva Machková. Praha: ISV, 1996.
Stažení
Publikováno
Číslo
Sekce
Licence

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0.