Ověření nástroje pro pedagogickou diagnostiku v prostředí rodiny i mateřské školy

Autoři

  • Mgr. Alena Srbená, Ph.D. Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Katedra primární a preprimární pedagogiky Autor

DOI:

https://doi.org/10.5507/magister.2020.130

Klíčová slova:

Volná hra, Pedagogická diagnostika, Dítě, Mateřská škola, Rodiče, Domácí prostředí

Abstrakt

Text se zabývá oblastí pedagogické diagnostiky dítěte v mateřské škola a v domácím prostředí na základě pozorování volné hry. Dále si klade za cíl vytvořit a ověřit nástroj pro pedagogickou diagnostiku, který bude moci využít rodič při pozorování volné hry dítěte v domácím prostředí i učitelka v prostředí mateřské školy. Příspěvek navazuje na projekt, který byl řešen na Katedře primární a preprimární pedagogiky z roku 2018: Hra jako prostředek přípravy dítěte k zahájení povinné školní docházky IGA_PdF_2018_017.

Reference

KOMENSKÝ, J. A. Vybrané spisy. Praha, 1926.

KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005. 184 s. Pedagogika. ISBN 80-247-0852-3.

Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání / RVP PV. Praha: MŠMT, 2018.

MILLAROVÁ, S. Psychologie hry. Praga: Panorama, 1978.

PIAGET, J., INHELDER, B.. Psychologie dítěte. Praha: SPN, 1970.

SUCHÁNKOVÁ, E. Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0698-9.

SVOBODOVÁ, E. a kol. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní vzdělávací program. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 166 s. ISBN 978-80-7367-774-9.

ŠMELOVÁ, E., BERČÍKOVÁ, A. Play in the work of kindergarten teachers in the context of the preschool curriculum. In 11th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI 2018). Madrid: International Association of Technology, Education and Development (IATED). 2018, pp. 10243-10248, ISBN 978-84-09-05948-5.

ŠMELOVÁ, E., PRÁŠILOVÁ, M. a kol. Didaktika předškolního vzdělávání. Vydání první. Praha: Portál, 2018. 229 stran. ISBN 978-80-262-1302-4.

ŠMELOVÁ, E. Bezvýhradná akceptace ve výchově dítěte. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. 165 s. Monografie. ISBN 978-80-244-4217-4.

VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Prag/Czech Republic: Karolinum, 2012.

ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2007. 207 s. Pedagogická praxe. ISBN 978-80-7367-326-0.

Stažení

Publikováno

04.11.2024

Číslo

Sekce

Články

Jak citovat

Ověření nástroje pro pedagogickou diagnostiku v prostředí rodiny i mateřské školy. (2024). Magister, 8(1), 54-82. https://doi.org/10.5507/magister.2020.130

Podobné články

1-10 z 104

Můžete také začít rozšířené hledání podobnosti pro tento článek.