Hra jako prostředek pedagogické diagnostiky
DOI:
https://doi.org/10.5507/magister.2014.34Klíčová slova:
Hra, Mateřská škola, Pedagogické hodnocení, Dotazník, VýzkumAbstrakt
Článek pojednává o hře jako prostředku pedagogického hodnocení v běžné mateřské škole. V úvodu je uvedena obecná charakteristika hry, historický kontext hry a současné pojetí herních činností v kurikulu, Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Dále se článek zaměřuje na charakteristiku hry, jako prostředku pedagogického hodnocení, a v závěru uvádí výsledky dotazníkového šetření k dané problematice.
Reference
DOSTÁL, Antonín a OPRAVILOVÁ, Eva. Úvod do předškolní pedagogiky. SPN Praha, 1985. 264 s.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. 272 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2005. 184 s. ISBN 80-247-0852-3.
MILLAROVÁ, Susanna. Psychologie hry. Panorama Praha, 1978. 360 s.
MIŠURCOVÁ, Věra, FIŠER, Jiří a FIXL, Viktor. Hra a hračka v životě dítěte. Praha: SPN, 1989. 143 s.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika II. HRA. Liberec: TU v Liberci, 2004. 35 s. ISBN 80-7083-786-1.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Praha: VÚP, 2004. ISBN 80-87000-00-5.
SMOLÍKOVÁ, Kateřina a kol. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV.
Metodika pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách mateřské školy. Praha: VÚP, 2007. 48 s. ISBN 978-80-87000-10-6.
SWIERKOSZOVÁ, Jana. Pedagogická diagnostika dětského vývoje pro učitele primárního vzdělávání. Ostrava: OU v Ostravě, 2010. 77 s. ISBN 80-7368-084-X.
Stažení
Publikováno
Číslo
Sekce
Licence

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0.