Demografický vývoj jako makrostrukturální faktor ovlivňující kvantitu a kvalitu předškolní výchovy

Autoři

  • doc. PhDr. Eva Šmelová, Ph.D. Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Katedra primární a preprimární pedagogiky Autor

DOI:

https://doi.org/10.5507/magister.2014.32

Klíčová slova:

Předškolní vzdělávání, Mateřská škola, Předškolní věk, Statistické údaje, Učitel mateřské školy, Kvalifikace

Abstrakt

Tento článek představuje situaci, jak může demografický vývoj ovlivnit nejen kvantitu, ale i kvalitu předškolního vzdělávání. Východiskem jsou data získaná ze statistických ročenek a údajů ministerstva školství.

Reference

RÝDL, Karel a ŠMELOVÁ, Eva. Vývoj institucí pro předškolní výchovu (1869-2011). Olomouc: UP v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3033-I.

VODOPIVEC, J. L. Okoljska vzgoda v vrtcu. MA-TISK, Ljublana, 2006. ISBN 961-91763-0-8.

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období 2011 – 2015. Dostupné: www.msmt.cz

Národní zpráva o stavu předškolní výchovy, vzdělávání a péči o děti předškolního věku v České republice. OECD - THEMATIC REVIEW OF EARLY

CHILDHOOD EDUCATION AND CARE POLICY. MŠMT ČR, 2000. ISBN 80-7168-746-4.

Eurypedia - The European Encyclopedia on National Education Systems. Dostupnéhttp://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/eurypedia_en.php

Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: VÚP, 2004.

Statistické ročenky školství, výkonové ukazatele MŠMT 2006-2014. Dostupné: WWW. msmt.cz.

Stažení

Publikováno

04.11.2024

Číslo

Sekce

Články

Jak citovat

Demografický vývoj jako makrostrukturální faktor ovlivňující kvantitu a kvalitu předškolní výchovy. (2024). Magister, 2(1), 10-22. https://doi.org/10.5507/magister.2014.32

Podobné články

1-10 z 105

Můžete také začít rozšířené hledání podobnosti pro tento článek.

Nejaktuálnější články stejného autora (stejných autorů)