Demografický vývoj jako makrostrukturální faktor ovlivňující kvantitu a kvalitu předškolní výchovy
DOI:
https://doi.org/10.5507/magister.2014.32Klíčová slova:
Předškolní vzdělávání, Mateřská škola, Předškolní věk, Statistické údaje, Učitel mateřské školy, KvalifikaceAbstrakt
Tento článek představuje situaci, jak může demografický vývoj ovlivnit nejen kvantitu, ale i kvalitu předškolního vzdělávání. Východiskem jsou data získaná ze statistických ročenek a údajů ministerstva školství.
Reference
RÝDL, Karel a ŠMELOVÁ, Eva. Vývoj institucí pro předškolní výchovu (1869-2011). Olomouc: UP v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3033-I.
VODOPIVEC, J. L. Okoljska vzgoda v vrtcu. MA-TISK, Ljublana, 2006. ISBN 961-91763-0-8.
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období 2011 – 2015. Dostupné: www.msmt.cz
Národní zpráva o stavu předškolní výchovy, vzdělávání a péči o děti předškolního věku v České republice. OECD - THEMATIC REVIEW OF EARLY
CHILDHOOD EDUCATION AND CARE POLICY. MŠMT ČR, 2000. ISBN 80-7168-746-4.
Eurypedia - The European Encyclopedia on National Education Systems. Dostupnéhttp://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/eurypedia_en.php
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: VÚP, 2004.
Statistické ročenky školství, výkonové ukazatele MŠMT 2006-2014. Dostupné: WWW. msmt.cz.
Stažení
Publikováno
Číslo
Sekce
Licence

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0.