Nově v přípravných třídách?
DOI:
https://doi.org/10.5507/magister.2025.376Klíčová slova:
přípravná třída, odklad, školní docházka, změnaAbstrakt
Cílem článku je popsat současnou situaci v přípravných třídách a informovat o návrzích k její proměně. Každoročně je do přípravných tříd zařazován vysoký počet dětí. Skupina poslanců připravila v roce 2024 návrh pro snížení počtu dětí s odkladem školní docházky zaměřený na práci učitelů v předškolní třídě, na práci pedagogicko-psychologických poraden i na práci učitelů první třídy.
Reference
Dolejský, Roman & Podhůrská, Anastázie. (2024). V rozpočtu MŠMT chybí přes 50 miliard. Unikátní studie ukazuje, kde ušetřit. Dostupné: https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/570497-v-rozpoctu-msmt-chybi-pres-50-miliard-unikatni-studie-ukazuje-kde-usetrit?campaignsrc=tn_clipboard.
Doubravová, Barbora. (2024). Nezralé děti ztratí právo na odklad. Ve školách přibude neúspěšných, varuje odborník. Dostupné: https://zpravy.aktualne.cz/domaci/odklady/r~b025e66e80c211efbb77ac1f6b220ee8/ citováno: 0310.2024
Korbel, Václav, Fabšíková, Nina, Zeman, Jan, Münich, Jiří, Škvrňák, Michael. (2024). Omezme nesystematické odklady. Ušetříme miliardy, ale zároveň musíme posílit podporu. Dostupné: https://www.paqresearch.cz/post/omezme-nesystematicke-odklady-usetrime-miliardy-musime-ale-zaroven-posilit-podporu/
Mačí, Josef. (2024). Méně odkladů školní docházky Česku prospěje. Experti ale varují před riziky. Dostupné: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-odklad-dostane-minimum-deti-267364#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Nováčková, Žofie. (2024). Poslanci připravili odkladovou novelu, šestiletých ve školkách má být méně. Dostupné: https://www.lidovky.cz/domov/odklady-
z-povinne-skolni-dochazky-predskolni-trida-poradna-prvni-trida.A241003_124421_ln_domov_halu).
Stažení
Publikováno
Číslo
Sekce
Licence

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0.