New to preparatory classes?
DOI:
https://doi.org/10.5507/magister.2025.376Keywords:
preparatory class, postponement, school attendance, changeAbstract
The aim of the article is to describe the current situation in preparatory classes and inform about the proposals for its transformation. A large number of children are enrolled in preparatory classes every year. A group of deputies prepared a proposal in 2024 to reduce the number of children with a postponement of school attendance focused on the work of teachers in the preschool classroom, on the work of pedagogical and psychological counseling centers also on the work of first grade teachers.
References
Dolejský, Roman & Podhůrská, Anastázie. (2024). V rozpočtu MŠMT chybí přes 50 miliard. Unikátní studie ukazuje, kde ušetřit. Dostupné: https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/570497-v-rozpoctu-msmt-chybi-pres-50-miliard-unikatni-studie-ukazuje-kde-usetrit?campaignsrc=tn_clipboard.
Doubravová, Barbora. (2024). Nezralé děti ztratí právo na odklad. Ve školách přibude neúspěšných, varuje odborník. Dostupné: https://zpravy.aktualne.cz/domaci/odklady/r~b025e66e80c211efbb77ac1f6b220ee8/ citováno: 0310.2024
Korbel, Václav, Fabšíková, Nina, Zeman, Jan, Münich, Jiří, Škvrňák, Michael. (2024). Omezme nesystematické odklady. Ušetříme miliardy, ale zároveň musíme posílit podporu. Dostupné: https://www.paqresearch.cz/post/omezme-nesystematicke-odklady-usetrime-miliardy-musime-ale-zaroven-posilit-podporu/
Mačí, Josef. (2024). Méně odkladů školní docházky Česku prospěje. Experti ale varují před riziky. Dostupné: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-odklad-dostane-minimum-deti-267364#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Nováčková, Žofie. (2024). Poslanci připravili odkladovou novelu, šestiletých ve školkách má být méně. Dostupné: https://www.lidovky.cz/domov/odklady-
z-povinne-skolni-dochazky-predskolni-trida-poradna-prvni-trida.A241003_124421_ln_domov_halu).
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.