Žák, který ví a zná, aneb význam podnětné interakce pro efektivní komunikaci v primární škole

Autoři

  • Mgr. Dominika Provázková Stolinská, Ph.D. Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Katedra primární a preprimární pedagogiky Autor

DOI:

https://doi.org/10.5507/magister.2015.52

Klíčová slova:

Komunikace mezi školou a rodinou, Komunikace a interakce učitel-žák, Základní škola, Výzkum

Abstrakt

V souladu s cíli grantového projektu č. IGA_PdF_2015_007 s názvem Puberta - systém sexuální výchovy v českém a čínském školství přinášíme příspěvek k problematice interakce mezi učitelem a žákem. Zde vidíme jako základní stavební kámen pro přijetí partnerského statusu obou hlavních aktérů vzdělávacího procesu a intervenujeme jako bariéry komunikace ve specifických otázkách, jako je sexuální výchova.

Biografie autora

  • Mgr. Dominika Provázková Stolinská, Ph.D., Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Katedra primární a preprimární pedagogiky

    a

Reference

Brunner, E. J. (2001). Lehrer-Schüler-Interaktion. Handwörterbuch Pädagogische Psychologie. Weinheim.

Jarvis, P., Holford, J., Griffin, C. (2003). The Theory and Practice of Learning. Sterling. Kolektiv autorů. (1996) Pedagogika III. Ostrava: OSU.

Langmeier, J., Krejčířová, D. (2006). Vývojová psychologie. Praha: Grada.

Průcha, J. (1997). Moderní pedagogika. Praha: Portál.

Průcha, J. (2000). Přehled pedagogiky. Praha: Portál.

Rašková, M. (2013). Sexuální výchova jako zdroj školní péče o zdraví a zdravý životní styl dětí. Olomouc: PdF UP.

Stolinská, D. (2009). Efektivita interakce učitel-žák na dnešních školách. Media4U Magazine.

Štěrbová, D., Rašková, M. (2014). Specifika komunikace ve vztahu k sexualitě I. Olomouc: UP.

Stažení

Publikováno

04.11.2024

Číslo

Sekce

Články

Jak citovat

Žák, který ví a zná, aneb význam podnětné interakce pro efektivní komunikaci v primární škole. (2024). Magister, 3(1), 91-109. https://doi.org/10.5507/magister.2015.52

Podobné články

1-10 z 92

Můžete také začít rozšířené hledání podobnosti pro tento článek.

Nejaktuálnější články stejného autora (stejných autorů)

1 2 > >>